Educació Primària

La finalitat de l’Educació Primària és facilitar l’aprenentatge de l’expressió oral i comprensió oral i escrita, de la lectura i del càlcul; l’adquisició d’habilitats lògico matemàtiques i de nocions bàsiques de la cultura; fomentar hàbits de convivència, i promoure l’afectivitat, la creativitat i el sentit artístic. 

El nostre projecte educatiu contempla una estructura horària flexible, que permet mobilitzar els continguts de les diferents àrees des d’una perspectiva globalitzadora i així poder atendre l’aprenentatge personalitzat.  

L’horari dels nostres alumnes no està dividit per matèries sinó que s’estructura en diverses propostes pedagògiques que fomenten l’aprenentatge en diferents temps de treball:  autònom, en grup ,en comunitat i  d’especialitat la qual ens permeten donar cabuda a  tot allò que marca el currículum d’educació bàsica.

Projecte educatiu

El desenvolupament de les nostres essències es concreta en la distribució del temps i l’espai com a aspectes fonamentals que situen a l’infant en el centre del seu procés d’aprenentatge.
Temps de treball en grup

Quan parlem de l’aprenentatge en grup, en referim al  grup classe, al grup de referència, al grup de pertinença…  

El sentiment de pertinença és fonamental en la definició i cohesió de la identitat personal i cultural. El fet de pertànyer a un grup fa que es desenvolupin un conjunt de sentiments, percepcions, desitjos, necessitats, efectes , lligams, etc., que es van construint a partir de les experiències i de les situacions quotidianes desenvolupades per als components del grup.   

La pertinença a un grup cobreix les necessitats bàsiques com la seguretat, l’estima, el reconeixement, el benestar , el compromís, les actituds positives, etc.  

Niu /Assemblea 

Es tracta de l’espai de l’aula que constitueix una zona de reunió 

entre mestres i infants, espai on els nens i nenes expressen sentiments 

i vivències, treballen les rutines diàries i duen a terme activitats 

col·lectives.

Provocacions  

Suposen una metodologia de treball globalitzat a l’aula que fomenta l’aprenentatge significatiu mitjançant el descobriment.

Es parteix dels interessos i dels coneixements previs dels alumnes i s’incorporen reptes que propicien la investigació, l’autonomia i l’esperit crític.

Club de lectura

És un espai per gaudir llegint, amb l’objectiu de formar lector competents, capaços de relacionar els seu coneixements previs amb la lectura. I despertar actituds positives vers el gust lector.

Temps de treball autònom

El treball autònom permet que l’alumne desenvolupi moltes competències bàsiques i, en especial, les competències d’aprendre a aprendre, la competència d’autonomia i iniciativa personal.   

Un alumne autònom és un alumne que no depèn de l’adult, que entén la consigna, que pot treballar sol o en grup i que sap identificar quan necessita ajuda i demanar-la.   

Espais de lliure circulació 

Els alumnes circulen lliurement pels diferents espais de l’aula i trien aquells que més els agraden. En aquest espai el nen és el protagonista i conductor del seu propi aprenentatge.

Racons 

L’aula s’organitza en diversos espais, en què alumnes distribuïts en petits grups realitzen activitats simultànies de manera autònoma.

  • Racó lingüístic
  • Racó matemàtic
  • Racó científic

Tallers 

Els tallers són una oportunitat perquè els infants entrin en contacte amb vivències que sovint no són tan fàcil de tenir a través de l’activitat autònoma i, d’aquesta manera, descobreixen noves possibilitats, nous llenguatges expressius, noves potencialitats pròpies, que els possibiliten a prendre decisions.

Propostes d’aprenentatge autònom 

Són propostes preparades pel mestre, pensades per treballar de manera individual o en petit grup en que es  proposa a l’alumne realitzar diverses tasques pensades per desenvolupar les competències acadèmiques bàsiques.

Capses d’investigació 

Suposen una metodologia de treball globalitzat a l’aula que fomenta processos d’indagació a partir de reptes. Potencien l’esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge i per seguir cultivant el gust per aprendre.

Quadern de Bitàcola

És un quadern personal de l’alumne on s’hi fa constar tot allò relacionat amb el procés d’aprenentatge personal. Es realitza de manera setmanal a través de la metacognició.

Gràcies a la reflexió constant sobre un mateix, es treballa la competència d’aprendre a aprendre.

L’objectiu d’aquest quadern és ajudar als nostres alumnes a qüestionar-se el seu procés d’aprenentatge, identificant els seus punts forts i febles tan en l’àmbit acadèmic com en l’àmbit personal.

Temps de treball en comunitat

Les comunitats d’aprenentatge són espais compartits d’aprenentatge en què hi participen alumnes i docents del curs, però alhora s’obren les portes a la resta de la comunitat educativa (alumnes d’altres cursos, famílies, altres docents i personal de centre i institucions de l’entorn) que també donen suport i es comprometen en el seu procés educatiu.   

Apadrinaments

Espais que es converteixen en generadors de relació i trobades entre padrins i fillols, que creen vincles profunds i perdurables entre tots els membres de la comunitat educativa

Família

Contemplem la família com a part essencial de la comunitat educativa per afavorir el creixement harmònic de l’alumnat.

Temps de treball d’especialitat

És el temps en què els mestres especialistes treballen una àrea o matèria concreta. 

Especialitat 

  • Música
  • Educació física
  • Anglès

Per més informació, contacta amb nosaltres