Interacció amb l’entorn

LaCaixaProInfancia

El projecte de Caixa Pro Infància promogut per la Fundació Social la Caixa i gestionat per les FEEC va ser concedit a l’escola Cor de Maria Sabastida el mes de Novembre de 2011. Dins de les diferents modalitats que oferia el Projecte Caixa Pro Infància, a l’escola se li han atorgat dues: Aules d’estudi assistit per a alumnes d’Educació Primària i Secundària i Centre obert.

El projecte, aplicat a la nostra escola, rep el nom de “Classe Món”, nom que, proposat pels propis alumnes del projecte, deixa entreveure part de les característiques del grup.

Els objectius del projecte Classe Món són oferir als alumnes un espai proper i acollidor tot creant un grup de referència més enllà del grup classe, dur a terme tasques acadèmiques amb l’acompanyament de diversos educadors, potenciant el treball col·laboratiu entre els alumnes i dotar al projecte d’una funció social i no únicament acadèmica, vinculant a les famílies a l’escola i evitant dinàmiques negatives de carrer.

logo-jip-transp

La Direcció del Programa de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona impulsa els Punts JIP “Jove, Informa’t i Participa” als Instituts d’Educació Secundària públics de Barcelona i al 2013 es fa extensiu a centres concertats. La nostra escola ha cregut convenient introduir aquesta iniciativa amb el propòsit de facilitar informació i canalitzar propostes que puguin tenir els nostres alumnes d’ESO.

El punt JIP té com a objectius: apropar a nois i noies de 12 a 16 anys tota la informació que pugui ser del seu interès: opcions d’estudis desprès de l’ESO, instal·lacions per fer esport, qüestions vinculades a la salut jove o a la mobilitat estudiantil, així com fomentar la participació i l’associacionisme juvenil.

El funcionament de cada Punt JIP està a càrrec d’un/a dinamitzador/a professional, que es coordinarà amb l’ escola i que atendrà les consultes dels i les joves. El punt JIP serà visible a través d’un estand des d’on el dinamitzador els informarà sobre qüestions de temàtica diversa (formació acadèmica, pràctica esportiva, salut, mobilitat estudiantil, etc.) o bé, si s’escau, els derivarà a d’altres recursos que els puguin ser d’utilitat.

aprenen

Fa uns anys que des de l’escola hem impulsat diverses activitats d’APS amb l’objectiu de garantir que els nostres alumnes experimentin accions de compromís cívic en el marc curricular.

L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

Actualment, a la nostra escola tenim els següents projectes:

  • Suport a l’aprenentatge en col·laboració amb la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona on els estudiants de la facultat ( futurs mestres, pedagogs i psicòlegs) fan un suport dintre de l’aula i en la programació d’activitats alhora que s’enriqueixen de l’enfocament pedagògic de l’escola.
  • Classes d’informàtica als avis i àvies de l’escola on els alumnes de 4t d’eso són els mestres encarregats de dur a terme l’activitat.
  • Voluntariat dels alumnes de 4t d’eso col·laborant en tasques diverses amb els alumnes d’Educació Infantil i Primària.
  • Activitat de contacontes en col·laboració amb llars d’infants properes a l’escola on els alumnes de P5 expliquen contes als nens i nenes de P2.

la foto

Pràcticum

Considerem fonamental que els futurs mestres i professors facin les pràctiques en centres educatius per tal que puguin assolir les competències necessàries per exercir una docència de qualitat. És per això que la nostra escola és centre formador i col·labora amb diverses universitats ( UB, UNIR, UOC) i centres de formació professional.

Ús de cookies

Aquest web utilitza "cookies" per millorar l'experiència de navegació. Si segueixes navegant entendrem que ho acceptes. Més informació. ACEPTAR

Aviso de cookies